Leveransvillkor

Köp och leveransvillkor

Priserna anges i SEK (inkl. moms 24%).

Leveranssätt. Varorna levereras till närmaste Posti-utlämningsställe mot fraktkostnad. Leveransen skickas som paket eller som brev i samarbete med Posten.

Leveranstid: Beställningar skickas ut från oss inom 2-3 arbetsdagar, (ofta även inom orderdatum). Normalt tar posten att komma fram till mottagaren inom 4-7 dagar. Vi levererar alla produkter från vårt lager men skulle någon produkt vara tillfälligt slutsåld eller finns avvikelse av lagersaldon, tar vi kontakt med dig via e-post. Du kanske inte vill vänta på produkten eller vill byta produkten mot någon annan.

Outlösta paket. Om du ej löser ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dagar), kommer vi att fakturera dig 300 kr ,för tur- och returfrakten samt för arbetet med varuhanteringen. Observera att om du valt Klarnas fakturabetalning, så ligger fakturan i paketet med ett förfallodatum på 14 dagar från det datum som paketet har skickats ut av oss. Outlösta paket omfattas  inte av ångerrätten. 

Fraktavgift & Emballage

Leveransen kostar 69,00 SEK ( brev, ingen spårning ) / 99,00 SEK ( stor brev, ingen spårning ), observera att vi inte tar ansvar för att brev kommer in. / 199,00 SEK ( är spårningskoden ) beroende på om typ av varor, storlek och vikt och leveranstyp. Produkterna utan fraktavgift särredovisas.

Vi återvinner emballage för att spara miljön och hålla kostnaderna nere. Därför kan paketet ha logotyper från andra företag på sig.

Betalningsalternativ 

Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala.
Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Klarna EurooppaAllmänna villkor hittar du här

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Retur/Byten/Reklamationer 

Om varan är skadad, defekt eller om du har fått fel vara, ska du kontakta oss på mail: 

kundservice@diivadog.com så snart som möjligt. 

Du har rätt till att ångra ditt köp inom 30 dagar. Vid köp med Klarna faktura önskar vi att varan ska vara åter hos oss inom 14 dagar, detta för att vi ska hinna annullera din faktura och undvika kravhantering från Klarnas part. Ångerrätten gäller ej graverade produkter med kundval text. Om du vill ändra produkten, gör du efter returen en ny beställning på den produkt du vill ha.

Vänligen kontakta oss via mail: kundservice@diivadog.com så ger vi mer information om returneringen.

Returvarorna ska vara oanvända, de ska skickas tillbaka i originalförpackingen och ev.etiketter ska finnas kvar. Ångerrätten gäller inte om varan blivit använd. Produkterna ska vara oanvända och i originalskick. Hygienprodukter kan inte bytas eller returneras. Varan ska vara välförpackad och om varan skadas eller kommer bort, då är du som kund betalningsansvarig för detta. Vid försvunna försändelser ska du kontakta Posten.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp.

Du som kund, står för returfrakten. Vid eventuella tvister, går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Skicka återsändelsen välförpackad till addressen 

DiivaDog&Co. | Ramdiu Oy
Gerbyntie 12-22, 2.rakennus
65230 VASA,
Finland 

Print Returformen här Om du inte har printer, gärna skriv information ( beställningsnummer, namn, address, varför returneras du, till vilken storlek/produkt vill du byta) på papper.

Personuppgiftslagen 

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Kontakta oss

Du får smidigast tag på oss via e-post: kundservice@diivadog.com

Ramdiu Oy är ett aktiebolag med organisationsnummer FI32304607.